Servicii sugerate, 
dar nu ca niște surogate

Activități propuse, ivite din gânduri sus-puse

Și creioanele au viață. Și creioanele au idei. E destul să ții unul în mână și să-l vezi cum se joacă pe hârtie, în vreme ce mintea lui hoinărește …; da, hoinărește, dar nu aiurea, ci în căutarea câtorva idei de activități puternice ca niște cetăți. Încearcă! Odată desfășurate, acestea îți pot lăsa gustul a două-trei bucăți de ciocolată aerată, servite dimineața pe o terasă animată. Între timp, îți propun eu o serie de activități. Ai observat? Ele încep cu litera a de la „abilități”, abilități de scriere în manieră liberă și cât mai creativă. Așadar, START! Până atingi linia de sosire te poți distra pe cinste.

 

Exemple simple cu care o lume poți umple

 

Care este legătura între această întindere de floarea-soarelui și cerul liniștit ca marea, în plină vară? Dar între imaginea care te poartă cu gândul la cea mai frumoasă vacanță și ideile care, odată așternute pe hârtie, te înviorează ca o înghețată de ciocolată cu multe firimituri de migdale dulci-amare? Sunt ușor de găsit răspunsurile dacă te încumeți să dai o raită printre exemplele propuse. Fiecare te poate inspira ca o drumeție prin munți semeți.

 

Evaluare se scrie cu litera … s de la „sârguință”

Bun regăsit și bună să ne fie ziua! După cum vă spuneam la începutul vizitei pe această pagină web, mă numesc Vlad Camelia Cristina, sunt profesor pentru învățământul primar, formator și jurist. 

Pe durata a patru ani școlari, am colaborat cu societatea „Rentrop & Straton – Grup Editorial și de Consultanță în Afaceri”. În virtutea experienței acumulate scriind și în baza pregătirii mele pentru examenele de titularizare și definitivare în învățământ, vă propun astăzi o serie de ședințe consultative. Discuțiile purtate pe marginea planului de lucru și a fișelor cu exerciții tematice vă pot ajuta să priviți cu mai multă seninătate înspre aceste examene naționale. Subiectele cerute pot fi tratate cu lejeritate de-a lungul unor discuții semidirijate și constructive, purtate, interdisciplinar, în sfera metodicilor de specialitate. Ca atare, noțiunile năbădăioase se pot reașeza pe propriile lor temelii pentru a fi consolidate și apoi redate cu ușurință în scris. Abordate sistematic și analitico-sintetic, subiectele propuse aici formează un numitor comun, unul în baza căruia rezultatele așteptate vor veni la timp. Ba mai mult decât atât, puteți propune teme ample de discuție. Ar fi chiar mai interesant așa, căci putem forma o echipă ce învață prin cooperare. 

Ceea ce mă recomandă este contextul creat de colegii colaboratori. În calitate de coautor, am elaborat modele de teste pentru examenele despre care vă spuneam, la nivelul învățământului primar și al celui preșcolar. Iar în calitate de autor, am realizat un ghid al învățătorului cu fișe, teste și proiecte, publicat de același grup editorial. Tot în calitate de autor, am realizat un material în care am dezvoltat conceptul de „curriculum”, aflat în curs de publicare.

În loc de încheiere, vă ofer, ca model, o fișă de lucru, o hartă conceptuală și două file dintr-un memorator. În considerarea lor, dialogurile noastre pot continua în mediul online. Poșta electronică și întâlnirile virtuale sunt de departe atuuri valorificabile. În măsura în care toate acestea sunt convingătoare, vă aștept să dăm startul unui program de sprijin în scopul trecerii pragului pe care scrie ADMIS. ADMIS cu S de la sârguință și succes.

Vă mulțumesc pentru atenție. Vă doresc sănătate și spor la toate cele de trebuință, zi de zi spre o nouă zi.